Anime

Owari no Seraph

En sonunda bu güzel animeyi bitirdim. Son zamanlarda izlediğim en zevkli animelerdendi. Ve inceleme yazısı yazma vakti.

” 終わり/owari” Japoncada “son” demek. Animeler bittiğinde fin yazısı yerinde de görebilirsiniz. ” セラフ/ serafu” ya da seraph da melek demekmiş, hangi dilde derseniz İbranicede. Nasıl bir melek derseniz, buyrun wikipedia. Animemizin adını bu durumda “sonun meleği” ya da “kıyametin meleği” olarak çevirebiliriz ve iki çeviri de hikaye göz önüne alındığında çok güzel duruyor.

bence fragmanı izlemeden direk seriyi izleyin
... Sen hala ailem misin ?
Bir nehir akar
Sen benim düşmanım değilsin 
Beni haksız çıkarmana izin vereceğim
Söylediğimde bana güvenebilirsin
Uzun sürmeyecek
Gecenin bitişini göreceğiz...

Konu

Konusu şu şekilde ” 2012‘de ne bir insan yapımı bir virüs salgını sebebiyle 13 yaşından büyük tüm insanlar ölür. Yeryüzünü ilginç cehennem yaratıkları kaplar ve saklanan vampirler kalan insanları, yani çocukları, korumak için yeraltı şehirlerine götürürler. Bu koruma anlaşması karşılıksız değildir tabiki. İnsanlardan kalan yerleri de yavaş yavaş ele geçiren vampirlere, çocuklar düzenli olarak kanlarını vermekte ve beyaz “livestock” giysileri giymektedirler.

yeraltı vampir şehri ve çocuklar

(Bence animeye bir şans ver ve çok spoiler yemeden izle, sonra bu yazıya geri dön tabi istersen)

Hyakuya yetimhanesi çocukları da bu çocuklardan bazılarıdır. Yuuichiro (kısaca Yuu) bu düzenden rahatsızdır. Daha çok para almak ve yetimhanedeki dostlarına, kendi tabiri ile ailesine daha güzel yemekler yedirmek isteyen Mikaela (kısaca Mika) vampir asilzadelerine kanını sunmaktadır.

Köri yedikleri gün ve bu pahalı yiyeceğin Mikanın fazladan kanı ile alındığını bildiği için öfkelenen sonra üzülen sonra da Mika bu yükü yalnız taşımasın diye yardım etmeyi düşünen Yuu uyuyamaz. Kaldıkları yere geç gelen Mikaya yarın bende kanımı veririm der ama Mikanın başka planları vardır. Asilzadeden, ki ismi Ferid, silah ve harita çalmıştır. Kaçış planlarına hemen başlamalılardır…

mavi gözlüm canım Mikaaam

Yazıda sadece birinci bölümün başlarından bahsettim. Bir şans verip izlemenizi öneririm. Çünkü bu anime şu ana kadar izlediğim en heyecanlı birinci, plot bölümüne sahip. Gerçekten. Hemen sonraki bölümü izleyesim geldi. Uzun zamandır böyle bir şey hissetmemiştim. Genellikle bir serinin sarması için daha uzun bir süre gerekir, kimilerine göre ilk bölüm, kimilerine göre ilk beş bölüm, kimilerine göre ilk sezon, ama sabırsız ben genellikle on dakikaya dahi zor dayandığım için yeni serilere başla(ya)mıyorum eskileri de baştan açıp izlemeye üşendiğim için youtubeta crack videolarını izliyorum. Neyse anlayacağınız bu seri oldukça heyecanlı başlıyor.

Notlar

  • Anime 2015’de yayınlandı, yapımcılığını Shingeki no Kyojinden tanıdığımız “wit studio” üstlenmiş. Zaten ikisinin bayağı benzerlikleri var ve yazısı taslaklarda bekliyor.
  • Animenin 12 bölümlük iki sezonu var. Birde OVA bölümü var. Ve nedense hala 3. sezon gelmemiş.
  • Ayrıca animenin “omake anime owaranai seraph(sonsuz melek)” isimli toplasan yarım saat etmeyecek komik bölümleri var. Gintamadan beri kendiyle böyle güzel dalga geçen anime görmemiştim😁. Çok iyi geldi.
  • Animemiz aynı isimli mangadan uyarlanma. Manganın yazarı Takaya Kagami, çizeri de Yamato Yamamoto. Çizerin çok tatlı bir tarzı var
  • Anime dışında serinin light novellerı var ki ana karakter değişiyor. Guren canım.
  • Hikayenin başlarında salgın geçmesi ve koronayı yaşadığımız bu günlerde bu animeye başlamam bir rastlantı mı yoksa kaderin cilvesi mi olduğunu bilemiyoruz. Ama biraz korkutmadı değil hani.
  • Animede vampirler var ama bunlar parıldayan salak vampirler değil. Gayet güzel giyinen(cidden bu animedeki giysi üniforma tasarımlarına hayranım) ve parıldamak ve kan içmekten daha önemli işleri olan vampirler. Yani ortaokuldan kalma vampir fantezisine dönmedik daha dönmeyeceğiz de.
  • Hikayeye şeytanlar, şeytani kılıçlar ve melekler dahil oluyor. Umarım İbrahimi dinlere ve melek türlerine aşinasınızdır. Aa İbranice göndermeyi anladık. 😂
  • Animenin arka planları sanki bir yağlı boya tablosunu andırıyor ve ben bu tasarımı çokça beğendim. Özellikle kıyamet sonrası Tokyosunu çok güzel yansıtmışlar. Başlarda biraz şaşırtıyor ama sonra alışıyorsunuz.
şehir kalıntıları yeey, terk edilmiş yıkılmış sarmaşık kaplamış yerlerin hep farklı bir cazibesi olmuştur zaten
  • Animeyi YENİ bitirdim ama unutup tekrar izlemek isterdim, o duyguları ve heyecanı tekrar yaşamak isterdim ve 3. SEZON NEREDE ? KAÇ YIL OLDU ?
  • Animenin kapanış şarkısı scaPEGoat’a aşığım(bknz aşağı), çoğunluğu İngilizce sözleri için. Ayrıca 108 efsane bir müzik. Sawano Hiroyuki yine döktürmüş.
...Are you still my family?
A river will flow
You are not my enemy
I'll let you prove me wrong
You can trust me when I say
It won't be long
We're gonna see the end of night....

Yazının buradan sonrası bol spoiler içerecektir. Uyarmadı demeyin. Bunu çok tekrar ettim biliyorum ama bence animeyi izleyip gelin. Herkese bol animeli, vampirli günler dilerim

-Alumina

“Owari no Seraph” için 3 yorum

  1. Dediğin her şeye katılıyorum. Çok hoş bir yazı olmuş. Benim delicesine merak ettiğim şey ise Guren. Şimdi mangayı bitirdiysen tek bir sorum olacak malum sınavlar yüzünden okuyamıyorum. Guren ile takım arkadaşları tekrar birleşecek mi?
    Guren sonunda ihanet etti gibi gözüküyor ama Yu onun iblis tarafından ele geçirildiğini anlıyor ya. Bizim Guren eski haline gelecek mi?
    Lütfen en kısa sürede cevap verir misin?
    🙃

    Liked by 1 kişi

    1. AAAA yazıyı beğenmene çok sevindim. Ben de delicesine merak ediyorum neler olacak diye. Mangaya yeni başladım henüz ikinci cildindeyim. Malum okul sınav… Gurene nolacak deli gibi merak ediyorum. Belki light novelda açıklaması vardır. Umarım en yakın zamanda animesi devam eder

      Beğen

Yorum bırakın