Otome/Visual Novel, Oyun

Period Cube: Shackles of Amadeus

Merhabalar

Bugün size en az sevdiğim otome oyunundan bahsedeceğim. Golden week indirimlerinden aldığım ve görselliğinden dolayı beğendiğim ama hikayesinden dolayı pek hazzetmediğim bu oyunu alacaksanız sadece ve sadece indirimlerde alın. Yoksa çok üzülürsünüz. Hoş alsanız da üzülüyorsunuz.

arkada çalan müzik aynı zamanda oyunun açılış müziği.

Oyunun yapımcısı yine Otomate, PSVitaya 2015 yılında çıkmış ve iki yıl sonra Aksys Game tarafından çevirilip diğer pazarlara sunulmuştur

açılış ekranı. Günün saatine göre değişiyor.

Hikaye

“Kazuha Hanamiya liseye giden bir kızdır. Üniversiteye gittiği için başka bir yerde kalan abisine, Shiki Hanamiya, günlerdir ulaşamamaktadır ki her sabah ve akşam mesajlaşıyorlardır. Çocukluk arkadaşı ve Shiki ile online oyun oynayan Hiroya da ona ulaşamadığını söyler. Endişelenmeye başlarlar ve okul çıkışı Hiroya ve Kazuha Shikinin evini ziyaret etmeye giderler ve görürler ki ev tertemiz ve evde kimse yok. Sadece bilgisayar açık ve ekranda Hiroyanın oynadığı online oyun açık, Arcadia.

ortadaki uçan şey Arc, Arcın solunda meleklerin şehri “celestial palace” sağında da şeytanların şehri “twilight capital” var.

Oyunda oyuncular Melek ya da Şeytan ırklarından birini seçip karşı tarafla mücadele ediyorlar ve “arc” denen zindanı ilk bitiren ırk oyunu kazanacak ve oyundan kurtulacak. Ayrıca oyuncular oyun içinde karakter türünü seçebiliyorlar: Mage, Sage, Boxer, Tank, Necromancer falan filan. Ama bizim ana karakter Minstrel olmayı seçer😪…

Bu oyun hakkında ilginç söylentiler dönmektedir. Özellikle kimse V serverına yaklaşmamalıymış, söylentiye göre o server insanları yutuyormuş. Ayrıca etrafta gezinen oyunu oynayanları bulan bir hastalık ama neyse.

Neyse yapacak başka işi olmayan Hiroya ve Kazuha “hadi bari oyunda arayalım abiyi derler” ve Kazuha kendisine abisinin evinden hesap açar ve oyun başlar. Ve tabiki karakterler kendilerini yasak V serverında bulurlar ve Kazuha Hiroya gibi şeytan ırkını seçmesine rağmen Almighty ırkından olmuştur. Yani ne şeytan ne de melek, aslında oyundaki özel güç ya da item gibi bir şey. Oyuna girer girmez şehirden başlaması gerekirken kendilerini ormanda canavarların içinde bulurlar….

Bu yukarıda gördüğünüz seçeneklere göre hemen karakter routuna gidebiliyoruz. Kılıç kullan, harp çal felan. Oyunda ilerlerde ??? bir tip çıkar ve period cube’u durdur birtek sen durdurabilirsin çünkü sen özelsin falan der. Bu arada Kazuha sürekli kütüphanemsi bir yeri rüyalarında görüyordur…”


Tanıdık geldi mi? Ya da başka bir şeyin ne bileyim bir animenin çağrışımını yaptı mı ? Mesela Sword Art Onlinenın? Evet bu oyun SAO’ya benziyor keşke benzemese dedirtecek derecede.

Önce oyunun güzel yönlerinden bahsedeyim

Sistem

Değerlendirme: 4 / 5.

Bu oyun şu ana kadar oynadığım en iyi otome sistemine sahipti. Sebebi ise “okunmamış yere atla” tuşunu içermesi. Böyle bir tuş varsa diğer oyunlarda, her oyunda olmalı. Normalde saatlerce skipe basarak oynamadığımız ya da atladığımız yere ulaşıyorduk ve bu gerçekten belli bir süre sonra çok yorucu ve bıktırıcı oluyor. Bu oyunda o tuşu iyi ki eklemişler, bence yapımcılar hikayeyi zaten mahvetmişiz bari oyuna iyi bir özellik ekleyelim demiş olmalılar.

Görsellik

Değerlendirme: 4.5 / 5.

Bu oyunu en çok merak ettiğim ve oynama sebebim olan özellik görsellikti. Karakter tasarımlarını, arka planları ve sistem görsellerini Kuroyuki çizmiş ve bence muhteşem bir iş başarmış. Vitanın ekranının sonuna kadar hakkını veriyor. RPG’lere uyan güzel animasyonlar eklemiş ve yaratık çizimleri çok tatlı.

Kuroyukinin tarzına zaten hayrandım. Pixivde sürekli resimlerine bakıyordum. Kendine has, farklı bir tarzı var, diğer işlerini çok merak edyorum.

Seiyuular ve Müzik

Değerlendirme: 5 / 5.

Nasıl ikna etmişler bilmiyorum ama bu oyunda en bilinen, sevilen seiyuular var. Bu kadroyu bu mal hikayeye nasıl toplamışlar hala inanamıyorum. Oyunu almamdaki en büyük sebeplerden biri bu seiyular. İlk liste routu olan karakterler sonraki liste yan karakterler.

  • Hiroya = Nobuhiko Okamoto
  • Astrum = Takahiro Sakurai
  • Zain = Daisuke Hirakawa
  • Libera = Natsuki Hanae
  • Radius = Tomoaki Maeno
  • Demento = Yuuichiro Yumehara
  • Poyo-Poyo = Kohsuke Toriumi
  • Ira = Rie Kagamiya
  • Jocus = Showtarou Morikubo
  • ??? = Akira Ishida
  • Miseria = Kana Hanazawa
  • Domina = Chiwa Saitou

Oyunun müziği yine hikayeyle güzel giden rahatlatıcı bir müzikti. Açılış şarkısı, Final Battle müziği ve aşağıdaki parça en akılda kalanlar bence.

Evren

Evet bu hikayenin en güzel yönü çocukluğu Metin 2 oynayarak geçen ben ve benim gibiler için MMORPG evreni ve elementleridir bence. Bir oyunun içinden başka bir oyunun içine giriyorsun ve canavar öldürüyorsun, arkadaşlarınla takılıyorsun, haritayı keşfediyorsun, skill açıyorsun demek isterdim ama bunların çoğu olmuyor, olanlar da küçük çaplı. Mesela yukarıdaki resimlerin birinde azıcık gözüküyor, saldır, harp çal, kaç gibi özellikler ama yetersiz. Zaten otome olduğu için bu olayları hikaye şeklinde, hikayeye dağıtılmış bir halde okumayı ummuştum ama yazarlar nedense buna çok önem vermemiş ki bu çok üzücü.

Ama yazarlar bir şeye önem vermiş. O da bu tür oyun oynayan insan tipleri, mesela gerçek hayatta inek ama oyun evreninde loca lideri olan karakter var, bilgi ve item toplamak için erkek olduğu halde kadın avatar seçmiş karakter var, yaş olarak en küçük olduğu halde en güçlü olan karakter var, sevgilisiyle oyuna başlamış ve sonra sevgilisini level olarak geçince sevgilisi ondan ayrılmış ve acıdan kendini daha çok oyuna vermiş karakter var, savaşa ve aksiyona katılmayıp şehirde han işleten karakter var…. bu tür hikayelerde asıl eğlence gerçek hayatta karşılaşılınca neler olacağı ve bu oyun bunu güzel kullanmış.


Şimdi sinir olduğum yönlere. DİKKAT SPOILER !!!!!!

Hikaye ve Karakter Gelişimi

Değerlendirme: 0.5 / 5.

Çöppp.

Başta anlattığım gibi güzel ve dikkat çekici devam edebilseydi keşke ama yazarlar hadi mahvedelim demiş olmalı.

Olaylar genel olarak şu formülle ilerliyor. Kazuha oyun evreninde kayboluyor, birini buluyor, bulduğu kişi ona aşık oluyor iki günlük süre içinde, kazuha level atlamıyor, oyunda özel görevleri bitirip gerçek hayatta zaman geçirme şansı yakalıyorlar, bu zamanı sırları çözmek ya da ne biliyim arkadaşlarını kurtarmak için değilde başka sebepler için kullanıyorlar, kazuha level atlamıyor, sonra jaws of death denen şey dokunduğu tüm verileri silmeye başlayınca arca dalıyorlar, Kazuha özel gücünü kullanıyor, big boss onichan geliyor ve period cube’u durdurmaya çalışıyor, mutlu son kazuha ve sevdiceği dünyaya dönüyor, diğer takım arkadaşlarına ne olduğunu genellikle öğrenemiyoruz. Ya da kötü son. Kazuha veya sevdiceği deliriyor ve herkes oyun evreninde kapana kısılıp ölüyor, kazuha ve sevdiceği hariç tabiki.

Şimdi kimi saçmalıkları farketmeydiyseniz tekrar edelim

  1. saçmalık: İnsanlar bu oyun nasıl giriyorlar ? Oyunda ekrana bakıyorlar ve ta da oyundasınız. Ama nasıl bir ekransa artık özel görevlerden kazandığın süre harici gerçek hayata dönemiyorsun, oyunda HPn bitince ölüyorsun, süren bitince oyuna dönüyorsun ekrandan ne kadar uzakta olursan ol ve tüm ebeveynler, devlet, okullar bunun farkında değil. Bu hiç inandırıcı değil. SAO’da nöronlara bağlanan başlık takıyorlardı ve bu mantıklıydı. Ama ekrana bakarak oyuna girmek, ölmek 🙄kimi kandırıyorsunuz yav.
  2. saçmalık: Kazuha, buna aşağıda daha detaylı değineceğiz ama genelde bir halttan anlamayan kazuhanın aklı nedense kötü sonlarda çok iyi çalışıyor. Ve nedense gerektiğinde çığlık atmak, tekme atmak hiç aklına gelmiyor.
  3. saçmalık: ilk görüşte aşk saçma, iki günde sevgili olmak daha da saçma, aşk için her şeyi yapmak ama arkadaşları unutmak çok çok çooooook daha saçma ve berbaat. Karakter gelişimi mi ? Nerdeee ?
  4. saçmalık: Onichan Online, Japonların onichanlarla derdi neeeeeee, bu nasıl bir fantezi?!! Tamam belki GoT fanlarına normal gelmeye başlamış olabilir ama yine de iğreeeeeenççç

Karakterler

Değerlendirme: 1.5 / 5.

Karakterlerin görünümleri harika, sesleri harika ama kişilikleri çöp. Cidden teker teker hepsinden bahsedeceğim ama karakterleri ve hikayeyi yazanlar yazarken sarhoş olmalı. Konuşmaları okurken konu ne ara buraya geldi, o pozisyonu nasıl? ne ara aldınız?! ve wtf WTF, WTF, WtF tepkileri çok verdim.

Oyundaki tek iyi karakterler oynayamadığımız yan karakterler. Özellikle Domina ve forte denen loca çok tatlıydı. 1 yıldızı onlara, yarım yıldızı da ana karakterlere verdim😁. Keşke daha çok gözükselerdi, hatta sadece onlar gözükseydi ne güzel olurdu. Özellikle Ira’yı çok sevdim. Küçük bıdık kendisinin iki misli baltayı taşıyor. Ve neden Jocusun bir route’u YOK?!

oyundaki en sevdiğim cg, soldan sağa Kazuha, Miseria, Ira, Libera ve Domina. Libera ve Kazuhayı çıkarsak daha güzel olabilir ama neyse

YAZNIN BURADAN SONRASINDA BOL SPOİLER VAR UYARMADI DEMEYİN. Sonraki sayfada görüşürüz.

“Period Cube: Shackles of Amadeus” için bir yorum

Yorum bırakın